Pekerja kurang bermotivasi ... Adakah ini disebabkan perabot pejabat lama?

Seperti yang kita dapati, banyak syarikat atau organisasi akan mengubahsuai syarikat dari semasa ke semasa atau mengganti perabot pejabat secara berkala apabila kemampuan kewangan mengizinkan. Salah satu sebab untuk melakukan ini adalah untuk menjaga kesihatan fizikal dan mental pekerja dan pada masa yang sama meningkatkan prestasi syarikat.

Pekerja pejabat semakin hari semakin muda. Statistik menunjukkan usia rata-rata populasi pekerja sebenarnya berumur 30 tahun, yang mana sebilangan pekerja dengan usia ini sukar duduk di stesen kerja untuk jangka masa yang panjang. Kerana berada dalam lingkungan yang sama untuk waktu yang lama akan membuat orang merasa mudah marah, meningkatkan tekanan kerja, ini dapat menyebabkan kecekapan kerja rendah. Ada yang menghabiskan wang untuk berjumpa dengan psikiatri, atau meluangkan masa untuk melakukan perjalanan, untuk melihat dunia yang luas, yang terburuk adalah sebahagian dari mereka cukup tenang dan segera mengundurkan diri. Menurut tinjauan pekerja syarikat baru-baru ini, alasan sebenar 60% orang meminta cuti sebenarnya adalah kerana perasaan bosan di persekitaran kerja. Oleh itu, adalah perlu bagi syarikat untuk membuat ruang pejabat yang menyenangkan dan menyenangkan bagi pekerja mereka, pekerja akan termotivasi dengan persekitaran baru yang baru diubahsuai. Selain itu, pihak pengurusan harus memahami bahawa selain gaji, faedah, dan latihan, satu perkara untuk mengekalkan bakat adalah persekitaran kerja yang segar. Ke depan, untuk memastikan persekitaran kerja sentiasa segar adalah dengan mengganti perabot pejabat.

Penggantian perabot pejabat secara berkala dapat membuat pekerja merasa segar tentang persekitaran pejabat tanpa merasa kusam, ini membuat pekerja merasa lebih terdorong untuk pergi bekerja. Sejujurnya, pekerja syarikat adalah aset terbesar syarikat. Untuk mengekalkan aset terhebat ini, anda boleh mencuba menukar perabot pejabat dengan kerap.